duminică, 10 mai 2009

Plimbare in Palmengarten

Azi ne-am intalnit cu o pereche (colegi de-ai lui Bogdan, amandoi romani) si fetita lor, Alexandra, ne-am plimbat prin gradina botanica din Frankfurt. Mi-a facut placere sa-i cunosc, mai ales pe ea, cu care m-am intretinut excelent (evident ca am vorbit mai mult eu, cine ma cunoaste nu se indoieste de asta, dar mi-am promis ca data viitoare o sa fiu mai retinuta, sa aflu mai multe si despre ei)... Sper ca de acum incolo sa ne putem intalni regulat, scumpica lor are 6 luni, deci nu mai dureaza mult si va merge si ea, iar diferenta de 4 luni intre David si ea se va topi in curand si piticeii vor putea socializa frumos impreuna.

Stiind ca suntem patiti si ca unii cunoscuti au luat distanta de noi dupa ce am inceput sa solicitam conversatii mai profunde si relatii cu mai multa substanta, Bogdan ma prevenise dinainte (Te rog io, nu-i "psihologiza" si pe astia ;-)), eram deci pregatita ca la nevoie sa ma execut, cu small talk sau discutii doar despre pampersi si gradul de blenduire a legumelor. Am avut surpriza placuta s-o descopar pe Marilena ca pe o persoana deschisa, cu care se poate discuta sincer si autentic despre orice, iar asta o spun fara pic de aroganta sau dorinta de a tutela (ca uneori imi mai scapa si asta, mea culpa), o spun cu admiratie si simpatie sincera. Mi-am dat seama din nou cat de insetata sunt de prietenia unei mamici romance care sa locuiasca in apropiere si cu care sa fiu pe aceeasi lungime de unda referitor la cresterea unui copil, la mamicie in general, dar si la atitudinea fata de viata in special etc. Poate ca acum voi avea noroc ;-)

Dupa nebuneala de ieri de la cursa de cutii de sapun, a dormit baiatul meu toata noaptea, adica de la 21:45 pana la 6:15, fara sa ma deranjeze, doar de 2 ori a carait putin cand s-a intors de pe o parte pe alta, tot pe burta, dupa care a adormit inapoi... Asa nopti sa tot avem! Sa vedem la noapte cum doarme, ca si la gradina botanica a fost nebunie de oameni, impresii garla de prelucrat, poate mai am noroc inca o data...

LA MULTI ANI pentru mica exilata austriaca Annika, sa aiba mult noroc, sa fie sanatoasa, iubita si fericita, cu o viata mereu lipsita de griji ca acum! Am vazut pozici cu MARA vedeta incontestabila a zilei de 9 mai, am vazut poze superbe cu mladite dulci foc la dez-motzarea Sarei-Scortisoara, o pupam pe Iulia pentru cuvintele frumoase la adresa lui David ca fotomodel si a noastra ca fotografi talentati ;-), uram sanatate si insanatosire grabnica la toti bebeii cu bubite, cu cate o febra pasagera, cu bandaje etc. Sa auzim de cat mai putine probleme din astea!

In final, mi-a venit sa rad (tare amar) cand am vazut cum site-ul desprecopii profita de panica lansata cu gripa porcina pentru a publica un articol informativ (sanchi) despre aceasta, articol in care se strecoara printre paragrafe, cu un tupeu de zile mari, reclame pentru vaccinarea copiilor! Ca si cum acestea ar avea vreo legatura cu gripa porcina... Ah, scuzati, pardon, pai sigur ca au: se fac profituri mari cu medicamentele si vaccinurile, iar site-ul desprecopii (privat si "independent" my ass!) este sponsorizat de grupul farmaceutic Ranbaxy si de farmaciile Miniblu, Sensiblu, Sensiblue, Remedio (care trebuie sa-si faca si ele, saracutele, reclama la medicamente pe un site care altfel vai, moare de grija sanatatii copiilor), ca si de Spitalul neuroclinic (care-si asteapta cu drag micii pacienti cu tulburari comportamentale cauzate de vaccinuri si de alte excese de medicamente).

Din articol mi-a placut in mod deosebit incursiunea in "epidemia" din 1976 (un mort, 4 imbolnaviti), unde se precizeaza "Se crede ca virusul a circulat timp de o luna, apoi a disparut". Ca sa sustii asa ceva intr-un articol (aprobat de un colegiu de medici, wow) trebuie ori sa fii prost, ori sa-i crezi pe toti ceilalti prosti; ori ambele la un loc.

Am dat click si pe articolul despre vaccinari, curioasa sa mai citesc si acolo asemenea genialitati. Si am gasit din prima:

Tetanosul:

Tetanosul este o infectie care poate duce la deces. Ea apare atunci cand o rana (chiar superficiala) este contaminata cu pamant continand spori de tetanos. Afecteaza sistemul nervos central (creierul si maduva spinarii). Este foarte important sa preveniti boala prin vaccinare si revaccinare periodica. Se poate preveni prin vaccinare DTP.

In realitate, lucrurile stau asa (scrie si pe wikipedia): bacteriile de tetanos nu produc infectie decat inmultindu-se in conditii lipsite de oxigen. Traducere pentru prosti: nici o rana superficiala, chiar contaminata cu regina-mama a sporilor de tetanos, nu poate duce la o infectie! Apoi, imbolnavirea si vindecarea de tetanos nu produc imunitate. Cum ar putea un vaccin (deci ceva absolut artificial si nedovedit de nici un studiu din lume) sa induca imunitate cand nici mama-natura nu a prevazut asa ceva? Prostia nerusinata nu se poate preveni prin nici o vaccinare, din pacate.

Si totusi, imbecilitatea mea preferata din articolele pe desprecopii in legatura cu vaccinarea este dusa la superlativ in alt articol, din care va las sa va delectati cu urmatoarele paragrafe (si sa-mi spuneti daca inteligenta voastra nu se simte putin jignita):

In general, vaccinurile administrate copiilor au continutul de timerosal aproape zero. In afara de vaccinul antigripal, toate vaccinurile administrate copiilor nu contin timerosal. Unele formule de vaccin antigripal nu au timerosal iar altele au. Deci vaccinurile pediatrice aproape ca nu contin timerosal. Timerosalul este un conservant care impiedica germenii sa creasca prea mult. Deci cantitatile mari de vaccin, care presupun doze multiple, 20 sau 30 de doze, contin un conservant pentru a le feri de contaminarea cu bacterii. Conservantul a fost introdus deoarece oamenii pot muri din cauza vaccinurilor contaminate.

Eliminarea timerosalului din toate vaccinurile ar insemna construirea unor facilitati suplimentare care sa poata prepara vaccinurile in mod diferit. Astfel, au fost facute schimbari majore incepand din anul 1999 pentru renuntarea la timerosalul din vaccinuri, dar este un proces ce dureaza ani. Desi nu exista dovezi relevante ca timerosalul face rau, preocuparea legata de el a dus la acest proces de durata.

Unele companii de farmaceutice trec prin aceasta tranzitie. Nu cauta un alt conservant, ci cauta capacitati de productie pentru a face schimbarea.

=====

Am sa postez in continuare comentariul pe care-l facusem acestui pasaj pe forum cu ceva timp in urma:

Na, ca vreau sa-mi aplic scepticismul si sa analizez putin acest raspuns cu mintea mea de „ne-expert“ in ale medicinei, dar de cunoscatoare (buna cunoscatoare) a limbii romane. De ce m-ar linisti pe mine (mama care se teme de efectele adverse ale timerosalului si altor conservanti pe baza de aluminiu, mercur, aldehida formica din vaccinuri) un raspuns care incepe cu in general (adica nu intotdeauna!) si aproape zero (adica inca mai contin timerosal). Nu ma linisteste cu nimic.

Apoi vine contradictia primei propozitii, ca dintr-o data toate vaccinurile administrate copiilor nu contin timerosal (nemaivorbind de exprimarea defectuoasa, se spune „nici unul ... nu contine“ si nu „toate ... nu contin“, giiisas).

Apoi vine din nou adevarul, ni se spune ca vaccinurile pediatrice aproape ca nu contin timerosal. Deci asta inseamna ca totusi ELE CONTIN timerosal.

Textul asta mie imi suna asa: „In general, albul este aproape intotdeauna alb. In afara de cazul cand albul e negru, albul e alb. In unele zile albul aproape ca nu este negru“ si tot asa...

Trec (dar nu cu gratie) peste faptul ca ma va bantui noaptea imaginea dozelor multiple de vaccinuri si cantitatile mari care urmeaza a fi injectate copiilor.

Ajungem la apologia conservantului Timerosal, care (vai, ce induiosator) ne protejeaza prin otravire de vaccinuri contaminate. Apoi ni se explica necesitatea unor facilitati suplimentare daca vrem vaccinuri fara timerosal si nu-i asa, asta costa multi bani (vai, ce mila mi-e de saracii producatori).

Apoi vin iar contradictiile pe banda rulanta, de ma ia ameteala. Astfel, au fost facute deja schimbari din 1999 (vai de cei vaccinati inainte), DAR procesul dureaza ani (vai de cei vaccinati pana la finalizarea procesului).

Ei, dar cu toate ca nu exista dovezi relevante ca timerosalul face rau (adica de ce mi-ar face rau daca-mi e injectata o substanta cu 49% mercur?), uite ca se cauta o schimbare, dar doar unele companii farmaceutice trec prin aceasta tranzitie si – mai ales – ele nu cauta alt conservant (unde sunt totusi acele variante de vaccinuri fara timerosal?!?!), ci cauta doar capacitati de productie pentru a face schimbarea (care schimbare????). Mai sus scria ca tocmai eliminarea timerosalului presupune facilitatile alea suplimentare, acu’ ni se spune ca nu se cauta alt conservant?????

Si uite discernamantul meu imi spune ca aici cineva incearca sa ma „faca din vorbe“ (mai stiti expresia asta?).

Si imi pare bine ca am avut posibilitatea sa ma informez si ca m-am informat si ca sunt capabila sa gandesc cu spirit critic si discernamant.

Si nu am nevoie de „indrumare“ de la moderatorii acestui forum (care baga in aceeasi oala - la modul cel mai perfid - pe cei care refuza vaccinarea cu cei care ar sustine ca ghearele de vultur prajite in sos de flocoshele (Antennaria dioica) ar vindeca pe cineva de ciroza.

Poate va merge sa-i convingeti pe altii ca sunt prostuti si trebuie sa-i duceti voi (si expertii in ale coruptiei!) de manuta prin viata, dar in cazul meu va asigur ca puteti avea o grija mai putin.

Cat despre "studii", un singur exemplu, tot de pe prima pagina a acestui forum, articolul despre vaccinuri:

Vaccinul care trebuie facut in fiecare an este cel antigripal. Asta se intampla deoarece virusii gripali se modifica foarte repede, iar in fiecare an este pus pe piata un nou vaccin.

Si evident in fiecare an sunt efectuate mii si mii de studii pentru a ne garanta noua, prostilor fara cunostinte medicale, ca vaccinurile e bune.

= = = = =

Ma gandesc ca inca merita efortul sa mai apelez la inteligenta, logica si discernamantul oamenilor, poate nu e inca totul pierdut. Poate ca mamicile care vor citi pe viitor asemenea texte penibile si de toata jena vor reusi sa demaste impostura lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu