joi, 30 aprilie 2009

30 aprilie

De dimineata ma tot gandesc la semnificatia zilei de azi.

Mai intai a fost ziua de nastere a mamei mele. 1942. Intamplator este si ziua de nastere a unei bune prietene. 1968. Apoi a venit anul de gratie 2001, cand m-am despartit de Manfred. Am vrut sa marchez cumva momentul, sa fixez o piatra de hotar in viata mea, ceva care sa simbolizeze rascrucea importanta la care ma aflam, ceva care sa ma faca sa-mi amintesc mereu prin ce trecusem si sa ma impiedice sa repet aceeasi greseala. Dupa cum se stie, majoritatea femeilor simt nevoia ca dupa o despartire sa opereze o schimbare in viata lor, care de multe ori se concretizeaza printr-o tunsoare mai neobisnuita, prin vopsirea parului intr-o culoare noua etc. Ei bine, eu aveam deja parul foarte scurt si suvite blonde proaspete, asa ca ... am ales sa-mi fac un tatuaj. Mi-am ales ziua de 30 aprilie si m-am dus la o mica sedinta de masochism. Imi alesesem glezna dreapta, voiam un semn la vedere... Initial ma gandeam la un Scorpion (what else?), dar la fata locului nu mi-au placut deloc modelele, asa ca in final am ales ceva mult mai frumos: simbolul japonez pentru suflet, spirit...

Mi-am spus ca pana atunci prea ma lasasem mereu ghidata doar de creier, de ratiune, mi-am spus ca era timpul sa ma concentrez pe sufletul meu, pe spirit, pe partea intuitiva, emotionala... S-a dovedit o inspiratie de bun augur, fiindca o luna si jumatate mai tarziu il cunosteam pe ... taticul lui David.

A venit apoi si anul 2003, cand planificam data casatoriei cu Bogdan si cautam o data pe gustul meu, plina de semnificatii. Alegerea mea s-a indreptat din nou spre data de 30 aprilie, din doua motive: aveam inca undeva in suflet un cui adanc infipt de mama, care permanent se arata sceptica in ce priveste relatia mea cu Bogdan (mai bine zis, dupa parerea ei "Manfred era mai dragut" si "din poze, Bogdan parea interesat" - evident, de ce m-ar iubi pe mine cineva de dragul meu, nu?) si cred ca partial cautam inca o metoda s-o conving ca se inseala. Apoi, m-am gandit ca alegand ziua ei ca zi de casatorie a mea ii acord ei o onoare deosebita, prin asta se vede treaba ca incercam sa ii demonstrez din nou si din nou cat de mult o iubesc si cat de importanta imi este. Care va sa zica, Felicia cea adulta si Feliuta cea mica isi faceau amandoua temele cu o constiinciozitate exemplara.

In final, s-a intamplat cu totul altceva, iar asta ma face sa cred ca in subconstientul meu mai era cineva care lucra in ilegalitate ;-) In contextul in care din toamna lui 2004 nu am mai avut nici un fel de contact cu mama mea, (dupa ce i-am marturisit intr-o scrisoare lunga toate durerile mele legate de ea care imi sfasiau inima), efectul final si durabil al eforturilor mele a fost ca ziua de 30 aprilie si-a pierdut pentru mine orice semnificatie legata de mama si a ramas ... ziua casatoriei mele cu Bogdan. Si e bine asa.

* * * * *

Azi venim cu mic cu mare sa uram un LA MULTI ANI cat Everestul pentru VLADY, caruia ii dorim multa sanatate, noroc, bucurii, dragoste si fericire fara sfarsit in viata lui, ca tare ne-a mai impresionat povestea lui mami si cat de mult l-a dorit si cum l-a asteptat cu sufletul dand pe dinafara de iubire!! Azi trimitem multi pupici catre PRAG, cu multe ganduri bune pentru "inregimentare" si fie ca Roxana sa se acomodeze perfect la cresa (asa e si la Germanica, mi-au spus de pe acum ca in 2010, cand vreau sa-l duc pe David la gradi, trebuie in primele 2 saptamani sa merg si eu cu el, sa se obisnuiasca).

La noi noptile sunt standard: Daviducul doarme singurel in patutul lui pana la 23 sau 1 (depinde daca il trezesc eu cand vin in pat), apoi plange si eu il iau langa mine, doarme intre mine si patutul lui, mai da un cap-doua la gratiile de lemn cand isi cauta pozitiile noaptea, dar in principiu doarme binisor, cand pe-o parte, cand pe burta, eu ma trezesc insa foarte des ca sa-i aranjez sacul de dormit sau ca sa-l intorc ca lumea, deci tot rupta sunt, mai ales ca dorm intr-o râna, cam intre doua saltele inegale... iar mustrarile de constiinta din cauza faptului ca tati e inca exilat in camera cealalta sunt de asemenea inca prezente... Nu am gasit inca o solutie mai buna.

8 comentarii:

  1. Felicia, ne e dor de tine!
    LA MULTI ANI FERICITI SI SANATOSI ALATURI DE BOGDAN SI DAVIDELU' MIC!
    Si la npoi noptile tot asa au ramas. Am incercat si eu patutul cu Victoria si doarme ca si David, pana pe la 12-1am in patutul ei si apoi o iau cu mine-n pat.
    Pupici,
    Nadia (Desiree2002) si Victoria.

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani Miss,casa de piatra si multa multa fericire alaturi de barbatul mare si de barbatelul mic din viata ta.Noi suntem casatoriti cu o zi inainte de ziua mea,primul an a fost ciudat,mi se parea ca nu sarbatorim niciuna pe de-a-intregul,acum imi e indiferent,serbam cand ne apuca.
    Eu nush cum de rezisti femeie cu asa nopti,si acusica e aproape un an de cand nu dormi,e incredibil ce poate face dragostea de mama si cata putere iti da.
    Va doresc la toti 3 o zi libera minunata,cu mult soare si plina de zambete.
    mishutza

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicia, multi ani fericiti inainte si casa de piatra in continuare! Sa va bucurati de familia voastra in fieare zi!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani fericiti sa traiti! Fie ca viata voastra impreuna sa fie chiar mai frumos si mai bun ca pana acum, doar il aveti si pe David acum alaturi. Sa va iubiti si sa va respectati mult si sa gasiti mereu calea spre iertare. Va pupam.

    RăspundețiȘtergere
  5. la multi multi ani, sanatate, fericire cel putin ca pana acum!

    tanti mama lui Mara, ca Mara doarme- poate se transmite via meil :))

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani fericiti impreuna, drag Feli! Sa va bucurati la maxim de fiecare zi de familia minunata pe care v-ati facut-o pe 30 aprilie!

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga mea Miss,

    Imi lipsesti fffffffffff mult, fara tine forumul e cam gol, seara cand ma conectam asteptam cu nerabdare sa-ti citesc mesajele. Imi e f dor de tine si de David. Din pacate abia mai am timp sa arunc un mesaj pe forum, sper ca dupa ultimul examen de miercuri sa-mi revin. Sunt f curioasa sa-ti citesc blog-ul pe indelete.

    Saru'mana pt urarile la adresa lui Vlad.

    Iti doresc casnicie fericita in continuare, implinita de David!

    Te pup cu mult drag si dor!
    Alysh
    Alina

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga Miss iti doresc o fericire deplina alaturi de Bogdan! Sa va dea Domnul multe zile senine ca sa va bucurati de comoara voastra David.

    Mihaela (Mihaser)

    RăspundețiȘtergere